אפרת אורן - אימון אישי

23 פבר 20193 דקות

טיפים לראיון עבודה

עודכן ב: 19 מאי 2021

אפרת אורן - אימון אישי תעסוקתי

טיפים לראיון עבודה או איך להתכונן לראיון עבודה?
 
ראיון עבודה הינו שלב חשוב וקריטי בתהליך חיפוש עבודה. הואיל ובמהלך פגישה קצרה המראיין מנסה להבין אם אנחנו המועמדים המתאימים ביותר לתפקיד, ומהצד שלנו יש לנו בד"כ הזדמנות אחת להרשים את המראיין בראיון העבודה.

במהלך אימון תעסוקתי , אנחנו עובדים על מספר תהליכים , וביניהם מתכוננים לראיון העבודה, בונים את העלאת הדימוי העצמי, העצמת החוזקות ועוד... ואיתם אנו מתכוננים בצורה מיטבית לצליחת ראיון העבודה.

בחרתי לחלוק איתכם כמה טיפים מחדר האימון שיעלו את הסיכויים שלכם לעבור בהצלחה את ראיון העבודה.


כמה ימי לפני הראיון עבודה:

יש ללמוד על החברה או הארגון אליו אתם מנסים להתקבל, לפעמים תגלו שחברה זו לא מתאימה לכם ותחסכו לעצמכם מפח נפש.

היכרות עם החברה תעזור לכם לענות תשובות "נכונות" על מנת להתקבל לעבודה. לדוגמה, מאומן שלי שהיה מועמד לתפקיד בדיקות סופיות של מוצר אלקטרו אופטי, הציג קורות חיים מרשימים, כולל תכונות מנהיגות עוד מהצבא, גילה בראיון עבודה שהחברה מחפשת בודק בלבד שיעבוד במעבדה בקומת מרתף ללא שאיפות קידום וניהול, בדיקה צרה מראש הייתה מגלה לו שהוא Overqualified (בעל יכולות יתר) מדרישות התפקיד, כמובן שיש מקרים שתפקיד כזה חשוב לרזומה, ולכן אם נתכונן לראיון נדע מה להדגיש ומה לא .


 
את המידע ניתן למצוא באינטרנט , באתר החברה, לינקדאין ועוד.


רגע לפני שנכנסים לראיון העבודה עצמו:

1. להגיע בזמן!

לוודא שאתם יודעים בדיוק לאן להגיע, קחו מקדם ביטחון , לפקקים ולמציאת חניה. איחור בד"כ לא מתקבל בברכה בראיון עבודה, ועדיף שתגיעו קודם ותמתינו, מאשר שתאחרו.

2. איחרתם לראיון עבודה? יש להודיע ברגע הראשון שאתם מבינים שאיחרתם, עדיף מאוחר מאשר לא להודיע.

3. וודאו שאתם יודעים מה שם המראיין שלכם ומה תפקידו, כשהשם בידיכם תוכלו לאתר את מיקום הראיון עבודה בצורה מהירה. תפקיד המראיין יכול לעזור לכם להבין מה הידע שלו, ומה מעניין אותו. אינו דומה ראיון ממנהל/ת טכני/ת, למנהל/ת כ"א.

4. מסטיק מרענן מצויין לפני הראיון, אבל מסטיק בראיון עצמו כמובן לא מקובל בשום צורה שהיא (ועדיף לא לאכול שום ואוכל ריחני לפני הראיון).

5. טלפון נייד - כבוי או שקט, רטט רק יוציא אתכם מריכוז ויגרום לכם לא להתמקד בראיון ובמראיין.


שפת גוף:

1. שדרו ביטחון עצמי, לדוגמה, דברו בקול רם וברור, תישירו מבט למראיין וחשוב לחייך מדי פעם בחדר האימון ובתרגילים השבועיים אנו מתרגלים זאת לא מעט, ניתן להתאמן מול מראה גדולה בבית, היא מתאימה לא פחות.

2. ידיים- מומלץ לא לשלב ידיים אלא להניח אותם על הרגלים בצורה פתוחה .

3. לשבת בצורה רגועה, לא להתנדנד לא להקפיץ רגל או יד, התנהגות כזו משדרת לחץ וחוסר ביטחון.

4. אין להניח חפצים או ידיים על שולחן המראיין ואין לגעת בחפצים המונחים עליו.


במהלך הראיון עבודה

1. ענו לכל השאלות שנשאלתם, בחלק מהמקרים יבקשו מכם להסביר את קורות החיים שלכם, חשוב להכיר אותם בעל פה.

2. מה לענות על השאלה ספר/י על עצמך? יש להזכיר שם, גיל , איזור מגורים, ונסיון תעסוקתי.

3. מה לפרט בניסיון התעסוקתי? זו הזדמנות שלכם לתמצת את הניסיון שלכם בכמה משפטים בודדים. בשלב הזה יש לספר על התפקידים האחרונים שלכם , התמקדו בחוזקות ובעבודות רלוונטיות לתפקיד עליו אתם מתמודדים. אם אתם מתמודדים על תפקיד ניהולי ובעבודה הקודמת הייתם עצמאיים אך בתפקיד לפני כן ניהלתם צוות , חשוב להדגיש תפקיד זה בשלב הזה של הראיון.

4. עדיף לשתף תחביבים אם לא נשאלתם.

5. יש לכם שאלות על התפקיד? על הדרישות? זה הזמן לשאול!

6. לא פחות חשוב, בסוף הראיון , לא לשכוח להודות למראיין ולהיפרד בנימוס.


לא מרוצים מהעבודה שלכם?

מחפשים עבודה ולא יודעים איך להתכונן לראיון העבודה?
 
מוזמנים לפנות אלי לתאום פגישת היכרות.

אפרת אורן מאמנת אישית תעסוקתית

050-3555585


תגיות: #ראיון_עבודה #אימון_תעסוקתי #הכנה_לראיון_עבודה #העצמה_תעסוקתית #אימון_אישי #אימון_אישי_ברחובות , #אימון_אישי_בקרית_מלאכי , #אימון_תעסוקתי_בקרית_מלאכי


אימון אישי , אימון אישי להצלחה , אימון תעסוקתי , אימון אישי לתעסוקה , הכנה לראיון אישי , טיפים לראיון אישי, אימון אישי לכלכלת המשפחה , אימון אישי ברחובות , אימון אישי בראשון לציון , אימון אישי בנס ציונה , אימון אישי , בקריית עקרון, אימון אישי באשקלון, אימון אישי בקרית מלאכי , אימון תעסוקתי באשקלון , אימון תעסוקתי בקרית מלאכי

    750
    0