top of page
  • תמונת הסופר/תאפרת אורן - אימון אישי

5 טיפים לכתיבת קורות חיים

עודכן: 31 באוק׳ 2021


אימון אישי ברחובות
טיפים לכתיבת קורות חיים

במאמר זה תוכלו לקבל 5 טיפים לכתיבת קורות חיים, אשר יעזרו לכם להתבלט במשימה של מציאת עבודה, המתאימה לכם ולכישוריכם.


בזמן שאתם כותבים את קורות החיים שלכם עליכם להבין שמנהלי ההשמה העוסקים בגיוס עובדים מחפשים את הדרך המהירה לקלוט את כישוריכם ויכולותיכם, משמעות הדבר היא, שביחד עם הקורות חיים שלכם מגיעים עשרות ולפעמים מאות קורות חיים למנהל/ת ההשמה, והמשימה שלנו היא להתבלט ולגרום לאדם שקורא את קורות החיים שלנו לבחור בנו.


לכן, אנו נבליט בכל דרך את שמנו, את יכולותינו, ואת ניסיוננו.


ניתן למצוא באינטרנט לא מעט פורמטים של קורות חיים ואף מערכות אוטומטיות שמסייעות לכם למלא קורות דרך אשף, שמייצר בסוף מסמך רלוונטי. לא משנה באיזה דרך תבחרו לכתוב את קורות החיים אך אם תקפידו הטיפים הבאים בעת כתיבת קורות החיים שלכם, סיכוי גדול שתתבלטו מעל מועמדים למשרות אחרים:


1. שם הקובץ - חשוב מאוד להגדיר את שם המסמך כשימכם , לדוגמה: "קורות חיים - פלוני אלמוני" אמנם שימכם מופיע בתוך המסמך ואפילו בחתימה שלכם במייל ששלחתם, אך מתברר שהנציג שיעבור וינסה לדלות מידע מעשרות או מאות מועמדים למשרה יקבל מאות קורות חיים ששם הקובץ שלהם הוא רק "קורות חיים", לפעמים ובהתאם למשרה ולדרישות החברות שווה אפילו להוסיף לשם הקובץ גם את שם המשרה או מספרה , לדוגמה:"קורות חיים-פלוני אלמוני למשרת מתכנת מס' 1001".


2. הבליטו תכונות וניסיון שרלוונטיים למשרה והסתירו תכונות וניסיון שלא רלוונטיים- אין צורך להבליט את ניסיונכם כמאבטחים לתפקיד ראש צוות פיתוח... לחלופין, אם ניסיונכם כראשי צוות פיתוח הוא מועט, אך אתם רוצים להבליט ניסיון קודם בניהול אנשים, עמידה בלחץ, תכנון ותעדוף משימות ועוד תכונות ניהוליות, כן כדאי להבליט תכונות אלו בקורות החיים שלכם, כשאנו אומרים להבליט, אנו מתכוונים בכך שתציינו זאת בקורות החיים ובמקרים מסוימים גם להדגיש את הטקסט הרלוונטי כדי שיבלוט בקורות החיים


3. קורות חיים ייחודיים לפי משרה - שימו לב לדרישות המשרה שאתם מתמודדים אליה, מנהל הגיוס לא צריך לנחש כלום מקורות החיים שלכם , עליכם לציין בקורות החיים איזה נסיון יש לכם בהתאם לדרישות המשרה הספציפיות. כמובן שלפעמים נקצר בניסיוננו בתחומים לא רלוונטיים למשרה הספציפית. המשמעות היא שיכול להיות מצב שיהיו לכם קורות חיים שונים לכל משרה או תפקיד.


4. למועמדים חסרי ניסיון, השתמשו בפרויקטים שביצעתם כחלק מהניסיון שלכם-

לדוגמה הנדסאי שביצע פרוייקט סיום בתחום המשרה, יוסיף את אותה כניסיון תעסוקתי. אם ביצעתם עבודת מחקר או תזה לתואר שני ומעלה, הוסיפו אותם כניסיון, ולא רק בפיסקה של הלימודים והכשרה.


5. השתדלו לצמצם קורות חיים לדף אחד - מנהל/ת הגיוס כנראה לא יסתכלו על הדף השני... ולכן עלינו להבליט ולצמצם מה שלא רלוונטי, ולפעמים להקטין שוליים בדף כדי שכל המידע הרלוונטי יכנס לדף הראשון , יוצא דופן הם מחפשי עבודה מעל גיל 35-40 שמן הסתם יצטרכו להכניס ניסיון רב שנים.


צריכים עזרה בכתיבת קורות חיים?

רוצים להעלות את רמת הביטחון עצמי שלכם?

צריכים עזרה בהכנה לראיון עבודה?


מוזמנים ליצור איתי קשר

אפרת אורן - מאמנת אישית תעסוקתית

0503555585

 

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page