top of page
  • תמונת הסופר/תאפרת אורן - אימון אישי

עושים סדר, כלכלי

חג הפסח וליל הסדר הוא הזדמנות מצוינת להתחיל לעשות סדר גם בתחום הכלכלי. כמו שאנו עושים סדר בבית במגירות ובארונות וזורקים חפצים שאין לנו צורך בהם יותר, כך אני ממליצה לעשות את הסדר הזה גם במגירה ה"כלכלית" שלכם. בתהליך זה תחליטו איזו הוצאה תשאירו ואיזו הוצאה תוציאו מהחשבון שלכם.


כדי להקל עליכם הנה כמה רעיונות לסדר כלכלי לקראת חג הפסח:


1. סדר בניירת הכלכלית:

אני ממליצה לחלק את הניירת הכלכלית לשלוש קבוצות:

  • מסמכים לטיפול - חשבונות שצריך לשלם, או מסמכים שדורשים לעדכן פרטים וכדומה ואנחנו צריכים לטפל בהם.

  • מסמכים לתיוק - אישורי תשלום , הסכמי תעריפים וכד' , את התיוק הנ"ל מיינו לפי נושא ותאריך, דבר שיקל עליכם בעתיד לזרוק מסמכים ישנים מדי.

  • מסמכים שאין צורך לשמור - מה שלא נזכר למעלה

2. תיכנון נכון של האירוח בחג:

מתארחים או מארחים? מקובל להציע או לבקש להביא משהו לארוחת הסדר או החג. ובכך לחלק את ההוצאות כל המשתתפים, ואז הנטל יחולק באופן שווה והגיוני.


3. שי לחג, תווי קנייה:

קיבלתם מהעבודה או ממקום אחר תווי שי? השאירו את התווים במקום בולט בארנק כדי שלא תשכחו לנצלם. בדקו האם יש מגבלות כלשהם לשימוש בתוים (לדוגמה: "אין כפל מבצעים" \ תוקף \ שווי מופחת במקומות מסוימים. העדיפו לרכוש בחנויות שבהם יש לכם אפשרות לנצל את השוברים בצורה הטובה ביותר, אך יחד עם זאת, אם מדובר בחנות יקרה משמעותית ממקבילות אחרות, אזי אני ממליצה לבחור חנות זולה, במיוחד אם השוברים לא מכסים את כל עלות הרכישה.


4. משפצים?

אל תוותרו על השוואת מחירים! כשמתחילים שיפוץ שלא מתוכנן נכון, תיקוני הצבע הקטנים יכולים להפוך במהירות לשיפוץ נרחב שיגדיל את העלויות משמעותית.

בעת תכנון התקציב, יש להגדיר מראש את סכום ההוצאה הצפוי, ואז יש להגדיל את הסכום בכ־30% כדי לכסות הפתעות בשיפוץ שתמיד יצוצו במעלה הדרך.


5. מתכננים את טיול משפחתי בחול המועד?

ימי חול המועד מהווים הזדמנות מצויינת לטיול משפחתי. נצלו פעילויות או הפנינגים חינמיים או בעלויות נמוכות. אם החלטתם בכל זאת לצאת לאטרקציה יקרה, אני ממליצה לבדוק אם יש הנחות או קופונים אטרקטיביים , בד"כ לועדי עובדים או מועדוני רכישה ישנם הנחות משמעותיות (חבר, קרנות השוטרים, שווה וכד)


רוצים לעשות סדר פיננסי בחשבון שלכם (לא רק בליל הסדר...)?

מוזמנים ליצור איתי קשר לפגישת אבחון מפילת אסימונים


חג כשר ושמח


אפרת אורן , מאמנת כלכלית ועסקית

האימון מתקיים ברחובות או באחוזת אתרוג (בין קרית מלאכי ואשקלון)

נייד: 050-3555585

bottom of page