top of page
  • תמונת הסופר/תאפרת אורן - אימון אישי

ברנה בראון - קריאה לאומץ ועוד כמה הרצאות

עודכן: 6 ביולי 2023


לשם ברנה בראון, או יותר נכון, ד"ר ברנה בראון נחשפתי דרך החשבון שלי בנטפליקס שם היא הופיעה בהרצאה שלה קריאה לאומץ ד"ר ברנה בראון הביאה חשיבה ייחודית והעלתה על נס את הפגיעות והבושה. והאומץ לא להיות מושלם, דבר שלדבריה יביא אותנו לשלמות יותר גדולה.


קצת על ד"ר ברנה בראון היא חוקרת, ומרצה מבוקשת, כותבת, וכמובן בסגל המחקר בבית הספר לתארים מתקדמים בעבודה סוציאלית באוניברסיטת יוסטון טקסס.


בחרתי לרכז עבורכם מספר הרצאות נבחרות וסרטונים שלה מרחבי הרשת (הרצאות טד , YouTube, ועוד)


ההרצאה "העוצמה שבפגיעות", סרטון ראשון של ברנה בראון בTED - בסרטון זה ברנה בראון מרצה על האומץ לא להיות מושלמים ואפילו פגיעים ועל הצורך בחמלה עצמית. לטענתה של ברנה לא השלמות היא זו שיוצרת את התחושה של הקרבה והשייכות אלא האותנטיות של האדם. ברנה בראון, בהרצאתה קוראת לכולנו, לא להתבייש באנושיות שלנו כי כולנו בני אדם וחשוב להראות את זה.


הרצאה נוספת של ברנה בראון נקראת "להקשיב לבושה" זהו הסרטון השני שלה בTED , בהרצאה זו ברנה בראון מדברת על כך שמי שרק מי שהתגבר על הבושה הביא שינוי. דוגמה שברנה בראון מביאה בהרצאתה היא בTED היא שTED זהו כנס הבושה (לדעתי זהו כנס מתגברי הבושה) כי המרצים בTED בעצם מספרים על הכישלונות שלהם ואיך הצליחו להתגבר על הבושה כך יצרו שינוי בעולם. כל זה לא יכול לקרות בשום לולא התגברו על הבושה. הבושה, אומרת ברנה בראון, הינה מגיפה של תרבותית וכדי להתחמק ממנה, עלינו למצוא את הדרך האחד לשני, ועלינו להפנים איך היא (הבושה) משפיעה עלינו, איך היא (הבושה) משפיעה על ההורות שלנו, ואף על הדרך בה אנו עובדים, ורואים זה את זה.



קריאה לאומץ כאמור, הרצאה מאלפת שלה שהוקלטה ומוצגת בערוץ נטפליקס ובו היא משתפת אותנו איך אפשר לבחור באומץ בחברה בה שולט הפחד הבושה והאי וודאות, ההרצאה מרתקת, מטובלת בסיפורים ובדיחות מהחיים.


כוחה של האמפתיה (סרטון באנגלית ומהערוץ המקורי) - סרטון אנימציה שנוצר לסאונד מוקלט מהרצאה של ברנה בראון, מהי כוחה של האמפתיה ומה ההבדל בינה לבין סמפטיה, ולמה האמפתיה היא כל כך חשובה לחיבור בינינו כאנשים. למי שלא מסתדר עם האנגלית מצאתי גם קישור ביוטיוב של הסרטון כוחה של אמפתיה (מתורגם לעברית)


הסרט "על האשמה" (מדובב לעברית) או לייתר דיוק, למה אנחנו מאשימים את כל העולם כשקורה דבר רע? ספויילר קטן, כי זה נותן לנו תחושת שליטה כביכול (והדגש על כביכול). הכנסו לסרטון ותוכלו להבין את הסיבה האמיתית (ע"פ המסקנות מהמחקרים שברנה בראון מצטטת), למי שרוצה לשמוע את קולה של ברנה בראון באנגלית מצורף קישור לאותו הסרטון אבל באנגלית


ברנה בראון כתבה כמה ספרים, שגם תורגמו לעברית :

מושלמים כמו שאנחנו - "איך להרפות ממי שנדמה לנו שאנחנו אמורים להיות ואיך לקבל את מי שאנחנו" (ציטוט מכריכת הספר)

לקום מחוזקים - "איך ליפול על הקרשים ולעמוד שוב על הרגליים" (ציטוט מכריכת הספר)


למי שמעוניין מצורף גם האתר הרשמי של ברנה בראון https://brenebrown.com/


אם מצאתם מאמרים או סרטונים נוספים מענינים של ברנה בראון, מוזמנים לעדכן אותי ואוסיף אותם למאמר.


אפרת אורן - מאמנת אישית לחיים

נייד: 050-3555585


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page