top of page
  • תמונת הסופר/תאפרת אורן - אימון אישי

אומנות הנטוורקינג

עודכן: 2 בדצמ׳ 2020


אמנות הנטוורקינג אפרת אורן אימון אישי ברחובות קרית מלאכי ואשקלון
אמנות הנטוורקינג אפרת אורן אימון אישי ברחובות קרית מלאכי ואשקלון

אקדים ואומר שאת הנושא הזה למדתי מהמאסטר לנטוורקינג מר זיו מנדל מנכ"ל ג'ון ברייס, ניתן לראות לא מעט סרטונים שלו בנושא זה בyoutube.


אתחיל בשאלה: בואו נחשוב על סיטואציה, אתם מגיעים לאירוע משפחתי, או יותר מאתגר, מגיעים אירוע של חבר מהעבודה, לצורך העניין, חתונה של הבן או הבת שלהם.

איפה תשבו לאכול את השניצל?

ליד הבן דוד המוכר? או בסיטואציה של אירוע של חבר מהעבודה, האם תעדיפו לשבת לאכול ליד קולגה אחר מהעבודה?


רובנו נענה "כן" לשאלה זו, וזו גם תשובה הגיונית, כשאני במקום לא מוכר אני מחפש את הצד הנוח והבטוח, איזור הנוחות. ולכן נעדיף את קרובי המשפחה או החברים המוכרים. מישהו אם אותם נושאים לשיחה, ואותם חיבורים לאירוע, שימו לב שאנחנו עוד נחזור לסיטואציה הזו לקראת סוף המאמר.


שאלה נוספת:

כשאתם עוזרים למישהו ללא כל תמורה כמה אתם נותנים מעצמכם?

כשאני מתכוונת למישהו, אני מתכוונת מישהו שאתם לא חייבים לו כלום! כמה אתם מוכנים להשקיע עבורו 50% מאמץ? אולי 100% מאמץ? בוא נגיד, שעזרתם לאותו אדם ללא כל תמורה, עכשיו השאלה הבאה תהיה

כמה אתם חושבים שהצד המקבל מרגיש שנתתם לו?

נגיד שהשקעתם בכל מאודכם ונתתם לאותו אדם 100%מאמץ, עשיתם הכל כדי לעזור לו, כמה אתם חושבים שהאדם מתרגם לעצמו את העשיה שלכם?

אז אגיד לכם, הצד השני,המקבל, מרגיש שנתתם לו חצי ממה שנתתם בפועל. כן! חצי ממה שהשקעתם, אתם נתתם את כל מה שיכולתם אבל הצד השני חושב שנתתם רק חצי מזה, ככה הטבע שלנו עובד כשאנחנו בצד המקבל אנחנו לא מצליחים לראות את כל הנתינה ותמיד יש איזה שהו מסנן שמוריד בדרך את ההערכה שלנו.


מהו נטוורקינג?

נטוורקינג הוא כלי ניהולי וחברתי שמאפשר לכם להשפיע על אנשים, כלי שמאפשר לכם להניע ולהפעיל אנשים שהם לא תחת הסמכות הפורמלית שלכם.


כלי הנטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר שלכם בכמעט בכל תחום אפשרי.

דוגמאות לכמה כלי הנטוורקינג יכול לסייע ולעזור לנו:


איך נטוורקינג יכול לסייע לי בתחום האישי חברתי? לדוגמה הפעלת קשרים לפקיד במשרד הפנים לטפל בדרכון שלכם בחודש הקרוב ולא בעוד 3 חודשים (זמן ממוצע להמתנה בהזמנת תור מראש...).


איך נטוורקינג יכול לעזור לי בתחום האישי רומנטי? אין כמו חברה שמכירה אותך ומשדכת אותך לבן\בת זוג המתאימים לכם


איך נטוורקינג יכול לסייע לי בתחום התעסוקתי? אם אתם מחפשים עובודה כלי הנטוורקינג הינו אחד הכלים החזקים ביותר למציאת עבודה, איתורה ואף מעבר לשלבים המתקדמים יותר, אין כמו עובד בתוך החברה להמלצה טובה ומדוייקת עליכם.


איך נטוורקינג יכול לסייע לי בתחום הניהולי? כשאתם מקבלים אחריות אבל לא סמכות , כלי הנטוורקינג הינו אחד הכלים היחידים שמאפשרים לכם להניע ולהשפיע על אנשים שאינןם תחת אחריותכם או סמכותכם (לדוגמה אנשים ממחלקות אחרות בחברה...)


אלו מעט דוגמאות שמראים כמה כלי הנטוורקינג הינו כלי חשוב וחזק.


אז איך עושים נטוורקינג?
איפה אני יכול לממש את היכולות של מיומנות הנטוורקינג בתחומי החיים שלי?
ואיפה לא עושים נטוורקינג?

נטוורקינג הוא כלי לטווח ארוך, ואת התוצאות שלו לא רואים מיד, יותר מזה, כשאנחנו נותנים ומסייעים אסור לנו להזכיר בשום צורה שהיא את זה שאננו מצפים שהצד השני יחזיר לכם בתמורה לעזרה שלכם.

אנחנו נותנים (זוכרים את ה50% בתחילת המאמר?) לכל מי שחפץ בעזרתנו, 200% לא פחות, הצד השני ירגיש כאילו זה 100% השקעה וזה מספיק לנו...

ודווקא לא בתחום שאותו אנחנו מוכרים או מנהלים, לדוגמה אתם מנהלי IT ומישהו מתקשר ומחפש את את מחלקת מכירות או כל מחלקה אחרת, הכי פשוט ולא נטוורקי זה להפנות אותו למרכזיה ובמקרה הטוב להגיד לו איזה מספר שלוחה... אבל אם אנחנו רוצים להפעיל את קשרי הנטוורקינג, נפתח בשיחה קצרה, נבין מי האדם בצד השני, ומה הצורך המדוייק שלו... גם אם איננו מתמצאים בכלל התכום המכירות בטוח שאנחנו מכירים מישהו שכן מכיר הפנייה אליו תוך ווידוא שהוא יודע במה מדובר ואפילו לוודא עם המתקשר מה הפרטים שלו כדי לוודא שהגיע לאדם הנכון (זוכרים 200%) וקיבל את מה שהוא צריך.

מבטיחה לכם שבפעם הבאה שיהיה לכם פרויקט IT בחברה ותצטרכו שיתוף פעולה עם מחלקת מכירות, יהיה לכם שיתוף פעולה מלא, למרות שהם אינם מהמחלקה שלכם.


אנחנו יכולים לממש את זה כמעט בכל מקום, בתור בקופה בסופר, בהמתנה לרופא שיניים, באסיפת הורים בגן של הילדה או באירוע חתונה של הבן דוד הרחוק שאנחנו בקושי מכירים את ההורים שלו...


איפה לא עושים נטוורקינג? לא עושים נטוורקינג לאחר תאונת דרכים, אמנם הצד השני רוצה להחליף פרטי ביטוח אבל הוא לא קשוב ולא יהיה פתוח לקבל ולהעזר בכם, דוגמה נוספת איפה לא עושים נטוורקינג היא בדייט רומנטי (מתארת לעצמי שבהמשך זה יבוא טבעי...) מצד שני אם היה דייט כושל אז לאחריו, אם תמצאו שידוך לצד השני, הרווחתם נטוורקינג לכל החיים ...


אם זה כל כך פשוט , למה אנשים לא משתמשים בנטוורקינג כל הזמן?

כמו בכל תחום, לאנשים קשה מאוד לצאת מאיזור הנוחות שלהם, הרי יותר פשוט לדבר עם אנשים לדבר באירוע עם מי שאני מכיר, ועל נושאים משותפים, או בתור לרופא שיניים לצלול לתוך מסך הסלולר מאשר לפתוח בשיחה ולראות איך אני יכול לעזור לצד השני...


רוצים ללמוד איך לתרגל לצאת מאיזור הנוחות? רוצים להיות אשפים בנטוורקינג ?


מוזמנים להגיע אלי לסדרת אימונים ממוקדת ולהפוך למומחי נטוורקינג בכל תחום שתבחרו


אפרת אורן מאמנת אישית לחיים ברחובות קרית מלאכי או אשקלון

נייד: 050-3555585

 
 

אימון אישי, אומנות הנטוורקינג, אימון אישי , אימון אישי ברחובות, אימון אישי בקרית מלאכי , אימון אישי באשקלון , אימון אישי לחיים , אימון אישי לחיים באשקלון, אימון אישי לחיים בקרית מלאכי, אימון עסקי , אימון עסקי בקרית מלאכי , אימון עסקי באשקלון, אימון עסקי בקרית מלאכי


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page